Kako za 11 dana biciklom stići do Crne Gore

1

Miroslav Jovanović je na svom blogu opisao kako je sa drugarom biciklom stigao do Kotora i šta je sve usput video. I definitivno, na more je mnogo bolje ići biciklom.

2

Pre početka: “Od kada sam prvi put otkrio čari putovanja na duže relacije na 2 točka, bilo je pitanje vremena kada ću odlučiti da se “provozam” do Jadranskog mora tj. do Crne Gore”, napisao je Miroslav na svom blogu Baćaman & Džirafa. I odlučiše da krenu na put, tog tmurnog i kišovitog jutra, leta Gospodnjeg 26. juna 2010. godine.

Prvi dan (Beograd-Valjevo-Rovni): Sastanak je, već po nekom ustaljenom običaju većine bajkera dugoprugaša, bio ispod Ostružničkog mosta. Kiša je lagano rominjala i podsećala nas da je leto ove godine, definitivno zaboravilo da dodje u Srbiju. Ubrzo smo, ne nekom pedesetom kilometru, uvideli mnogo ozbiljnije posledice gorepomenutih vodurina i kišurina. Tužan prizor nas je sačekao u Ub-u, koji je bio pod vodom, kao i oko 20ak sela Kolubarskog okruga.

Dan II (selo Rovni): Zamolismo gazdaricu iz prodavnice prekoputa, da nas primi onako jadne, da se nekako osušimo i sklonimo sa kiše. Na sreću, iza prodavnice je postojala kuća, koja se inače izdaje, te za 500 dinara po glavi, dobismo smeštaj, sa kupatilom, kuhinjom i najvažnije, peći na drva.

Dan III (Rovni-Bajina Bašta): Krenusmo preko Povlena, tj Debelog Brda, prvog ozbiljnijeg uspona na ovoj turi. Da li od straha od kiše ili svežine koja je olakšavala vožnju, uspon nismo ni osetili i za kratko vreme smo se obreli na vrhu Debelog Brda, gde nas je dočekala gusta magla. Iza toga je sledio spust dug 17 km, do Drine. Pre samog ulaza u Bajinu Baštu, dočekuje nas dobro poznati prizor u vidu bivše pecaroške kućice na vodi.

3

Dan IV (Tara): Put ka Perućcu i HE Bajina Bašta ide parelelno sa Drinom, pa nam poglede odvlači ova prelepa reka. Ubrzo stižemo do potoka tj. reke Vrelo, koja svoj život, dug 365 m, produžava u Drini u vidu simpatičnih vodopada. Hidroelektrana B.Bašta deluje impozantno, kao i uspon ka Mitrovcu, koji nam se podrugljivo smeškao, spremno nas očekajući (za 15 km sa 200 mnv na 1100 mnv).

4

Dan V (Zaovine-Mećavnik-BiH): Jaka kiša nam ipak ne dozvoljava vožnju i sakrivamo se u jedinom objektu u okolini – prodavnici, koja se nalazi na samoj brani. Kada su se oblaci konačno ispraznili krenuli smo zanimljivim i napornim offroad putem (8-10% nagiba), ostavljajući iza sebe predivni krajolik Tare. Nakon uspona do vrha Gavran, sledi spust dugačak 15km na Mokru Goru do popularnog sela Mećavnik. Sledeća stanica je bio granični prelaz Kotroman (Srbija) – Vardište (BiH), koju vrlo brzo prolazimo. Usput svraćamo do mesta Draževina gde je 13. marta 1946. godine uhapšen general Dragoljub Draža Mihailović. Put nastavljamo ka Bijelom Brdu.

5

Dan VI (selo Sastavci-Pljevlja): “Ajde ustaj“, zaorilo se našom sobom. Policajac nam je dao 15 minuta da spakujemo stvari i napustimo prostorije. Isto kao u vojsci… Ubrzo smo se našli u kafani pored policijske stanice, u društvu našeg domaćina i gazde lokala. Mračna i jeziva atmosfera od predhodne noći se nastavila, te smo na brzinu ispili kafu, obnovili zalihe hrane u prodavnici i krenuli put Pljevalja, kroz oblast poznatiju kao Hercegovačka Goleša.

6

Sledio je uspon dug 20 km kroz potpuno nenaseljenu teritoriju, doduše po solidnom asfaltnom putu.

Dan VII (Pljevlja-Žabljak): Tog dana, plan je bio da stignemo na Žabljak, od koga nas je razdvajalo 70 km, 2 jaka uspona i preko 1150m visinske razlike. Do čuvenog mosta na Đurđevića Tari smo uživali u spustu dugom 11 km, kroz natopljene livade Kosanice.

7

Dan VIII (Durmitor-Gvozd): Nakon doručka u “Bjeloboru” i pakovanja stvari uputili smo se ka Crnom jezeru. Inače, Crno je samo jedno od 18 jezera, koja pripadaju Nacionalnom parku Durmitor. Josif Pančić ih je nazvao zajedničkim imenom – “Gorske oči”.

8

Tog dana smo planirali da stignemo do Nikšića, udaljenog oko 80km od Žabljaka, pa smo morali da prekinemo uživanje u Crnom jezeru i njegovoj okolini i krenemo put Šavnika.

9

Dan IX (Nikšić-Ostrog): Mnogi kamperi, bajkeri, planinari i ostali ljubitelji prirode znaju kakav je osećaj kada podignete kamp po mrklom mraku, a ujutru se iznenađujujete okolinom. Isto se desilo i nama. Probudili smo se na beskrajno zelenoj poljani (Gradačkoj) prošaranoj autentičnim crnogorskim kršem i mirisom poljskog cveća.

10

Noć provedena na 1400mnv, ujedno i jedna od najviših tačaka na kojima sam spavao. Želimo da što pre stignemo u Nikšić. Predivan spust od skoro 22km je protekao relativno brzo i za čas smo se obreli u gradu. Iako ne volim asfaltne puteve, a još manje prometne magistrale i autoputeve, ovog puta mi je prijalo da vozimo 30km/h, po ravnom putu, ujednačenim ritmom, bez uspona i spusteva. Nakon 10 km i 20 minuta vožnje, nalazimo se podno planine Ostroška greda, gde je uklesan čuveni manastir Ostrog.

Dan X (Ostrog-Njeguš): Dolinom Zete nastavljamo ka Danilovgradu. Od Gornjeg manastira do hidrocentrale “Glava Zete”, smo izgubili oko 800m visinske razlike, spuštajući se sa 850mnv na 57mnv. Cilj je bilo 0 nmv, a to toga nas je delilo još stotinak km. Reka Zeta me je osvojila svojom modrozelenom bojom, prelepim uvalama i šumovitom obalom. Dugo smo se odupirali da zastanemo, jer smo uhvatili lep ritam ali vrućina i hladna Zeta su pobedili.

11

Dan XI (Njeguš-Risan): Prespavali smo u Njegušu. Ujutru nastavili put, nakon nekoliko kilometara smo konačno ugledali more i Kotorski zaliv, kao na dlanu.Ispod nas je ležala zmijurina (serpentina) dugačka 9 km, a do samog grada je bilo 26 km. Nalazili smo se na 900mnv, a trebalo je da dodjemo na 0. Sledio je poslednji spust na ovom putovanju i tu nagradu je trebalo pažljivo degustirati.

12

Miroslav Jovanović – dzirafa.info

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s